اطلاعیه شماره 10

08 Jun 2020

News Code: 102067

View Count : 23

اطلاعیه شماره 10

 

قابل توجه اساتید محترم و دانشجویان گرامی
در خصوص امتحانات پایان ترم جاری نکات زیر را به استحضار می رساند:
1.  برنامه امتحانات پایان ترم که با مشورت اساتید دانشجویان و مدیران گروهها بازنگری شده بر روی سایت گلستان و سایت دانشگاه قرار گرفته است. از دانشجویان عزیز درخواست می شود با مراجعه به سایت برنامه خود را با دقت ملاحظه فرمایند.

2. همان طور که قبلا اعلام گردید، به منظور حفظ سلامت اساتید، دانشجویان و کارمندان و با توجه به ابلاغیه ستاد استانی مقابله با کرونا کلیه امتحانات پایان ترم جاری در کلیه مقاطع به صورت مجازی برگزار خواهد شد، لذا برگزاری هرگونه امتحان حضوری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر نمی باشد، اما در مقطع دکتری در صورتی که اساتید یا دانشجویان بر برگزازی امتحانی به صورت حضوری تاکید داشته باشند، صرفاً با رعایت نکات زیر امکان پذیر می باشد:
  •   کلیه دانشجویان موافقت خود را به صورت کتبی با امتحان به صورت حضوری اعلام نموده و مراتب را حداکثر تا چهارشنبه 21 خرداد به اداره آموزش اعلام نمایند
  • ارایه هرگونه خدمات رفاهی؛ اعم از سرویس ایاب و ذهاب؛ غذا و خوابگاه حتی در شب امتحان امکان پذیر نمی باشد.
  • کلیه پروتکل های بهداشتی اعلامی از طرف وزارت بهداشت بایستی هنگام برگزاری امتحان رعایت شود. لذا علاوه بر ضدعفونی روزانه و رعایت فاصله گذاری که از طرف دانشگاه انجام خواهد شد به همراه داشتن ماسک، دستکش و مایع ضد عفونی دست توسط اساتید و دانشجویان الزامی است.
3. امکان برگزاری امتحانات مجازی به سه شکل زیر فراهم شده است:
  • امتحان تستی از طریق سامانه پردیس مجازی (آفلاین)
  • امتحان تشریحی از طریق سامانه پردیس مجازی (آفلاین)
  • امتحان شفاهی از طریق سامانه کاسهای آنلاین
اما برای سلامت امتحان نکات زیر توصیه می گردد:
  • امتحان دروس غیر محاسباتی بجز دروس خاص و در موارد استثنایی به صورت تستی برگزار و از امتحان تشریحی خودداری گردد.
  • امتحان دروس محاسباتی و تشریحی صرفاً با ارسال پاسخ با دست خط دانشجو امکان پذیر است و استاد باید در مدت زمان امتحان در دسترس باشد تا در صورت قطعی اینترت دانشجو سوال را از طرق دیگر ارسال و پاسخ را دریافت نماید.
  • امتحانات شفاهی مانند برگزاری جلسه درس در سامانه آنلاین انجام می شود و در صورت خاموش بودن وب کم و ضبط نشدن جلسه از نظر اداره آموزش فاقد ارزش است.
  • سوالات تستی و تشریحی بایستی یک روز قبل از آزمون با رعایت نکات لازم در سامانه پردیس مجازی آفلاین (lms) بارگزاری شود تا راس ساعت مقرر در اختیار دانشجو قرار گیرد.
  • در صورت قطعی اینترنت دانشجو در زمان امتحان امکان اخذ مجدد امتحان از وی در همان بازه زمانی باز بودن آزمون وجود دارد (با تایید استاد).
  • مسئولیت حضور و غیاب و راستی آزمایی حضور دانشجو به عهده اساتید محترم است. لذا پیشنهاد می شود بلافاصله بعد از امتحان کتبی با حضور در سامانه آنلاین از هر دانشجو سوالات امتحان به صورت شفاهی پرسیده شود. در صورتی که اینترنت دانشجویی با مشکل روبرو بود استاد با دانشجو تماس گرفته و از او سوال می پرسد. برای همین منظور لازم است کلیه دانشجویان شماره تلفن ثابت و شماره همراه خود که بر روی آن نرم افزار واتساپ نصب شده باشد را با ورود به پردیس مجازی  در فرم دریافت اطلاعات دانشجویان (درس راهنمای دانشجویان) ثبت کنند تا در مواقع ضروری با آنها تماس گرفته شود. 
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در ارسال عکس یا پاسخ سوالات برای اساتید، دانشجویان می توانند صرفا در بازه زمانی برگزاری امتحان از طریق واتساپ به شماره 09017050814  به همراه نام و شماره دانشجویی و نام درس و استاد ارسال نمایند.
  • شرکت در آزمونها در پردیس مجازی افلاین به هیچ وجه از طریق نرم افزار مودل (moodle) امکان پذیر نمی باشد و در ایام امتحانات این نرم افزار غیرفعال خواهد شد. لذا لازم است کاربرانی که تا کنون از نرم افزار استفاده می کردند صرفا با استفاده از مروگر از آدرس اینترنتی lms.meybod.ac.ir وارد پردیس مجازی افلاین شوند.
  • همچنین نظرسنجی در مورد برگزاری آموزش مجازی دانشگاه  نیز در سامانه پردیس مجازی آفلاین قرار داده شده است که دانشجویان لازم است از این طريق علاوه بر شرکت در نظرسنجی و ارائه نظر، با سیستم آزمون دانشگاه آشنایی نسبی پیدا نموده و از عملکرد دستگاه خود نیز مطمئن شوند تا زمان امتحان مشکلی نداشته باشند.
  • فیلم آموزشی با جزئیات تا دوشنبه شب در اختیار اساتید و دانشجویان قرار خواهد گرفت.
فرم دریافت اطلاعات دانشجویان

نظرسنجی و آشنایی با آزمون آنلاین دانشگاه